
UVOD
„Kurs o čudima“ je duhovni priručnik iz devedestih godina prošlog veka. Neobičan po tome što se sastoji od praktičnih lekcija za vežbanje, dakle – ne samo od duhovnih teorijskih objašnjenja.
Cilj ovog duhovnog kursa je da čovek, kroz praktične vežbe, promeni svoju percepciju (doživljavanje, viđenje) stvarnosti u kojoj živi, sebe, života, da se oslobodi od iluzije od odvojenosti od Boga i da shvati iluzornost sveta u kojem živi.
Postoji korist samo od čitanja dobrih duhovnih knjiga-tekstova, jer se usmerava pažnja na pozitivne, uzvišene sadržaje, na Više svetove, na Uzvišena Bića Svetlosti...
Ipak, onaj ko ozbiljnije teži duhovnosti, ne može se zadržati samo na tome. Ipak - samo čitanje knjiga ne menja suštinski čoveka. Sve dok on ne krene da menja svoje nazore, stavove, percepciju sebe i sveta oko sebe, pod uticajem tih knjiga.
To se može spontano i sporadično dešavati i bez neke čovekove posebne namere i plana. Ozbiljniji duhovni rad podrazumeva sistematsko organizovanje primene duhovnih učenja u svom životu, kao što se nekada duhovna obuka izvodila sistematski kod duhovnih učitelja.
„Kurs o čudima“ je takav jedan priručnik sa lekcijama čiji je cilj da se promene izvode sistematski.
NOVI „KURS O ČUDIMA“, KOJI ĆE OVDE BITI IZLAGAN, BIĆE SAMO MODEL – KOJI MOŽE SVAKO DA KORISTI ZA FORMIRANJE SVOG „KURSA O ČUDIMA“.
Svako može da izvuče iz duhovnih učenja koja smatra dobrim i korisnim – najbolje ideje, može da ih organizuje na način koji će ovde biti prikazan, i – eto njegovog ličnog „Kursa o čudima“. Suština je u usmerenosti na to da se menjaju soptveni nazori, stavovi, te da se ti nazori i stavovi praktično primenjuju. Ili: da se bar prave planovi, zamisli, poklušaji da se oni praktično primene.
Deo: „PROMENA STAVOVA-PERCEPCIJE“ odnosi se na promene u odnosu na opšte prisutne stavove i percepciju nas samih, sveta oko nas. Kod nekoga su se u svesti neke promene već desile, neko neke od promena koje će ovde biti navedene – i ne želi da izvede. Kao što je rečeno – ovde je suština u jednom modelu, ne u konkretnim sadržajima, svako ovakav model može da ispuni sopstvenim izborom duhovnih ideja, ukoliko mu ne odgovaraju one koje će ovde biti navedene.
Deo: „PRAKTIČNI KORACI-ZADACI-VEŽBE“ sam po sebi je jasan, kao što je rečeno: za početak je dovoljno da čovek u svojoj svesti formira određene odluke i slike svojih delovanja, ponekad će nešto od toga i realizovati, ponekad neće, ali – sa nekakvim pra-početkom praktičnog delovanja u pravcu primene pozitivno izmenjenih duhovnih nazora, u jednom trenutku treba krenuti, pa makar još zadugo to bila samo vizualizovanja onoga što treba menjati, što treba preduzimati.
Napomena: redosled lekcija ne zavisi od nekakvog sistema, jer se u duhovnim učenjima i ne može govoriti o zatvorenim sistemima znanja, kao u slučaju postojećih nauka. Pošto se u duhovnosti uzima samo ciklično, spiralno osvajanje novih nivoa Istine, što znači da stalno napredovanje u shvatanju Istine podrazumeva i stalno rušenje eventualnih prethodno osvojenih sistema duhovnih znanja. Dakle, svako može da formira lekcije onako kako u njegovu svest dolaze ideje iz duhovnih učenja koja je odabrao.
Formiranjem sopstevnog „Kursa o čudima“ – svako jednostavno uvodi red u duhovne infomacije koje izabere, dakle, bira u mnoštvu – za sebe najkorisnije od informacija, a takođe se one kroz makar kakve pokušaje praktične primene učvršćuju u svesti, jer je jedan od poznatih principa: najbolje se nauči ono što se na bilo koji praktičan način i primeni.
Svako svoj „Kurs o čudima“ ispunjava konkretnim imenima osoba, mesta, datuma, poslova... u vezi sa kojima planira da preduzima korake u svom duhovnom radu.
Tako da svakome njegov lični „Kurs o čudima“ može da bude i neka vrsta podsetnika za neka svakodnevna delovanja, i u duhovnosti, i, šire, u životu.